V honbě za snižováním nákladů banky vysokými poplatky, případně absencí poboček, nutí své zákazníky k tomu, aby nechodili na pobočku a místo toho využívali internetové bankovnictví. Z toho důvodu snad již všechny banky nabízí mobilní verzi internetového bankovnictví, které bankám možná začne dělat vrásky. Problém pro banky je totiž v tom, že internetové bankovnictví v mobilu dává zákazníkům velkou kontrolu nad výdaji. Zákazníci se tak často před nákupem podívají na to, kolik mají na účtě peněz a podle toho se pak rozhodují. Takto dochází k tomu, že zákazníci až v 50% případů ruší, nebo odkládají nákup na jindy. Pro zákazníky bank je mobilní bankovnictví přínosem, pro banky pak „ztrátou“. Banky tak definitivně přišli o výhodu platební karty, která podporovala zbytečné nákupy, tím, že zákazník neměl aktuální přehled o svém účtu.