Náhodou jsem dnes narazil na pár poznámek, které jsem si udělal před nějakou dobou při čtení knih od Kiyosakiho. Při jejich dnešním přečtení jsem jejich význam pochopil v úplně novém světle než při jejich poprvé. Ty velmi zajímavé myšlenky jsou následující:
Uvažování, že lepší výrobek či lepší služba jsou důležité, je typické zpravidla pro kvadranty „Z“ a „S“, kde je status nejvyšší kvality nejdůležitějším aspektem úspěchu. V kvadrantech „M“ a „I“ je však nejdůležitějším rysem nového podnikání systém skrývající se za produktem či nápadem, tedy celý zbytek trojůhelníku „M-I“. Připomínám lidem, že většina z nás udělá lepší hamburger než McDonalds, ale je málo z nás vybuduje lepší obchodní systém, než jaký má právě McDonalds.
Čím je systém lepší, tím je méně závislý na ostatních. Robert takto popsal McDonalds „Je stejný na celém světě a řídí ho teenageři“. To vše umožňuje vynikající zavedený systém. McDonalds vychází ze systémů, nezávisí na lidech.
Jsou to nesmírně moudré rady, které pochopí jedině člověk, který nad svým businessem přemýšlí a má již pár věcí za sebou. Pochopit fakt, že nezáleží na tom co prodáváte, ale jaký je za tím systém, není zrovna pro každého. Konec konců, denně to vidím v každém druhém kamenném ochodě, které zejména v posledních několika letech krachují jeden za druhým, aby hned vzápětí na jejich místě vyrostl ten samý trochu jiný obchod, který do roka zkrachuje.