Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pár dobrých rad od Kiyosakiho

Náhodou jsem dnes narazil na pár poznámek, které jsem si udělal před nějakou dobou při čtení knih od Kiyosakiho. Při jejich dnešním přečtení jsem jejich význam pochopil v úplně novém světle než při jejich poprvé. Ty velmi zajímavé myšlenky jsou následující:

Uvažování, že lepší výrobek či lepší služba jsou důležité, je typické zpravidla pro kvadranty „Z“ a „S“, kde je status nejvyšší kvality nejdůležitějším aspektem úspěchu. V kvadrantech „M“ a „I“ je však nejdůležitějším rysem nového podnikání systém skrývající se za produktem či nápadem, tedy celý zbytek trojůhelníku „M-I“. Připomínám lidem, že většina z nás udělá lepší hamburger než McDonalds, ale je málo z nás vybuduje lepší obchodní systém, než jaký má právě McDonalds.

Čím je systém lepší, tím je méně závislý na ostatních. Robert takto popsal McDonalds „Je stejný na celém světě a řídí ho teenageři“. To vše umožňuje vynikající zavedený systém. McDonalds vychází ze systémů, nezávisí na lidech.

Jsou to nesmírně moudré rady, které pochopí jedině člověk, který nad svým businessem přemýšlí a má již pár věcí za sebou. Pochopit fakt, že nezáleží na tom co prodáváte, ale jaký je za tím systém, není zrovna pro každého. Konec konců, denně to vidím v každém druhém kamenném ochodě, které zejména v posledních několika letech krachují jeden za druhým, aby hned vzápětí na jejich místě vyrostl ten samý trochu jiný obchod, který do roka zkrachuje.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.